Vanliga frågor

Sätter ni upp tältet åt mig?


Ja, uppsättning av tälten ingår i priset när man hyr tält av oss. Tältet sätts upp dagen innan och plockas ner dagen efter eventet om inget annat är överenskommet. Fraktkostnad tillkommer.




Får jag tältet billigare om jag hämtar och sätter upp det själv?


Nej, som det ser ut nu så finns det inga alternativ för att ni som kund ska få hämta och sätta upp tälten själva. Uppsättning/Nedtagning av tälten ingår i hyrpriset.




Hur tätt inpå eventet kan jag boka?


Du kan i princip boka samma dag som eventet men då finns det inga garantier för att vi kan leverera. Vi rekommenderar att boka i god tid innan. Öka sin order kan man göra i mån av tillgång. Minska eller avboka måste ske senast 2 dagar innan hyresdatum.




Hur avbokar jag min order?


Ni kan avboka eller minska er order senast 2 dagar innan hyresdatum, detta gör ni lättast genom att skicka ett mail till gandsjostalt@gmail.com




Hur stort tält behöver jag hyra?


Vi räknar generellt i sittande sällskap 1 per/kvm. Sen är det ju inte fel att ta lite större för ytans skull.




Hur länge får jag ha hyrda produkter?


Priset som nämns på hemsidan är för en hyresdag, med leverans dagen innan och hämtning dagen efter eventet. T.ex om ni ska ha eventet på Lördagen så levereras produkterna under fredagen och hämtas under söndagen. Önskar ni ha produkterna fler dagar så debiterar vi 15% per extra dag, för längre perioder vänligen kontakta oss för prisuppgifter.




Kan jag hämta själv hos er?


När det gäller tält så levererar vi alltid men i övrigt så går det bra att hämta själv hos oss på Nybodalsvägen 7, Kristianstad.




Hur  mycket kostar det att få levererat av er?


Fraktpriserna räknas ut individuellt för varje order, då tar vi hänsyn till avståndet, storleken på ordern, hiss, trappor, bäravstånd mm. "FRI FRAKT" som nämns vid bokningen på sidan gäller INTE, det står för att fraktpriset inte är bestämt än. Generellt så räknar vi 2,9kr/km räknat från vår utgångspunkt. Sträckan som räknas är tur & retur för leverans och upphämtning. T.ex Ni bor en körsträcka på 20km från oss, då blir totala sträckan 80km som debiteras.




Jag har hyrt tält, bord, stolar mm. ställer ni ordning allt?


Vi monterar tältet på er anvisade plats, har ni hyrt till belysning eller infravärmare som ska hängas upp i tältramen så hänger vi upp det i samband med monteringen. Bord, stolar och annat ställer vi av i tältet eller på av er anvisad plats. Önskar ni att vi ställer ordning bord mm så vänligen nämn det i anteckningsrutan i samband med bokningen eller skicka ett meddelande till oss. Extra avgifter tillkommer med 350kr per påbörjad timme.




Vem ansvarar för produkterna vi hyrt?


Efter att vi lämnat alternativt efter ni hämtat hos oss så är det ni som kund som ansvarar för produkterna. Ifall något är sönder eller saknas när det hämtas eller lämnas tillbaka så kommer ni efterdebiteras den söndriga produktens inköpspris +25% för hantering. Är produkterna onaturligt skitiga så att dom kräver en rejäl rengöring så debiteras 350kr per påbörjad timme. Diskning av hyrt porslin ingår i hyrpriset.




Jag har hyrt porslin, måste jag diska det innan det lämnas tillbaka?


Nej, diskning av glas och porslin ingår i hyrpriset, ni bara sätter tillbaka den smutsiga disken i sina respektive backar.